Rasa -nezvolena

Hrdinovia

V každom kráľovstve je postavená Taverna kde sa okrem obyvateľstva občas chodia zabaviť, nasýtiť sa a odpočinúť si aj rôzni hrdinovia. Hrdinovia prichádzajú do taverny bez skúseností. Ak Tavernu navštívi hrdina, kráľovi ochotne slúžiaci hostinský vždy pošle správu do paláca. Hrdinovia sa v Taverne obvykle zdržia 6-10 dní. Čas zotrvania v Taverne závisí od kvality piva, ktoré hostinský práve čapuje a nie je možné ho ovplyvniť. Počas zábavy hrdinu v Taverne, je možné ho opiť a následne podvodne najať do služby za 1500 zlata. V prípade, že hrdina nie je počas jeho návštevy Taverny najatý, jeho útratu platí hostinský. Do taverny nepríde hrdina rovnakého typu, ktorý už v kráľovstve slúži. V prípade úspešného útoku je šanca, že sa v taverne objaví hrdina s istým malým množstvom skúseností.

Hrdinovia su rôzni. Každý hrdina má dve zručnosti, ktoré je možné na základe získaných skúseností vylepšovať. Skúsenosti sa získavajú pri boji a takisto sa zvyšujú s plynúcim časom. Množstvo skúseností získaných pri boji je závislé od kvality protivníkovej armády. Každú zručnosť mozno zvyšovať z úrovne 0 až do maximálnej úrovne 20. Zvyšením úrovne jednotlivých zručností zároveň rastie aj úroveň hrdinu. Každé jedno zvýšenie úrovne hrdinu vyžaduje okrem istého počtu skúseností aj investovanie nejakého obnosu kníh. Potrebné množstvo sa určuje podľa úrovne, na ktorú hrdina postupuje.

Každé kráľovstvo môže mať maximálne dvoch hrdinov. Nepotrebného hrdinu je možné kedykoľvek prepustiť a v Taverne, za príslušný obnos zlata, opiť a najat miesto neho nového hrdinu, ak sa všek v Taverne nachádza.

Hrdinovia môžu byť vyslaní do boja a takisto sa môžu zúčastňovať obrany kráľovstva pri napadnutí nepriateľom. Vojnového ťaženia aj obrany kráľovstva sa môze zúčastniť vždy iba jeden hrdina. Hrdina môže byť v boji zabitý ak padne celá armáda, ktorá s nim bola v boji, či už pri obrane alebo aj pri útoku. Padlých hrdinov je možné navrátiť späť do života. Za týmto účelom musíte osloviť temného mága, ktorý túto službu vykoná za istý obnos zlata, many a kníh.

Jednotlivé zručnosti hrdinov majú rôzny vplyv buď na chod samotného kráľovstva, alebo vplývajú rôznym spôsobom na priebeh alebo výsledok boja.

Typy hrdinov

Typ Zručnosti Popis

Druid Uzdravovanie
Uspavanie
Žije v prírode a s prírodou. Pozná každý potok, strom, kvet aj korienok v okolí a vie z nich pripravovať zázračné masti a elixíry. Niktoré také ktoré pomáhaju, iné zas také čo uspia alebo dokonca usmrtia.

Iluzionista Iluzie
Hypnoza
Majster mágie a kúzel s úhrančivým pohľadom a pobledlou tvárou. Dokáže mágiou oklamať zrak aj pomútiť myseľ. Neradno sa s ním stretnúť tvárou v tvár.

Kamenny mag Kamenny pohlad
Kamenny dazd
Z polovice elf, z polovice troll... Z polovice mág z polovice barbar. Bystrá myseľ spojená s bezcitnosťou a krutosťou. Miesto očí má v očných jamkách diamanty a v ruke kamennú palicu so žiarivým jaspisom v hlave. Kameň je to, čomu vládne jeho myseľ. Jediný pohľad jeho diamantových očí premení kohokoľvek a čokoľvek na kameň. Kedykoľvek dokáže splynúť so skalou a kamene ho poslúchajú na slovo.

General Utok
Obrana
Bojisko je jeho domovom a všetci ho na slovo počúvajú. Neexistuje stratégia, ktorú by nezvládol, situácia, ktorá by ho zaskočila ani nepriateľská pasca, ktorú by včas neodhalil.

Lord Vernost
Diplomacia
Majster slova a presviedčania. Jeho vlastní ho milujú a sú mu oddaní a nepriatelia si ho zamilujú len čo si ho vypočujú. Nevládne zbraňou, ale jazykom a čarom osobnosti.

Beastmaster Volanie divociny
Regeneracia
Narodil sa v divočine a celú mladosť žil so zvieratami a priam ich miluje a oni zasa milujú jeho. Rozumie ich jazyku, vie s nim rozprávať a pozná ich zvyky. Stačí aby pískol a priženie sa stádo koní, ktoré ho odnesú kam bude chcieť. Stačí aby zatrúbil na roh a priženie sa mu na pomoc stádo divých slonov.

Nekromant Nekromancia
Obzivle mrtvoly
Bol zabitý raz v stašne dávnej vojne, jeho telo bolo zožrané potkanmi a červami a zostali len ohlodané kosti a oči v očných jamkách bez viečok. Jeho duša však nebola pustená do ríše mŕtvych a vrátila sa späť do svojho znetvoreného tela. Takto blúdi po svete na rozhraní medzi životom a smrťou. Za tie roky sa naučil hovoriť s dušami mŕtvych a vie im zabrániť v ceste do ríše mŕtvych. Všetko živé má z neho strach a trasie sa pred ním, ale nikto múdry nepohrdne jeho službami. Na jeho pokyn vstávajú mŕtvi z hrobov a bezduché telá sa vracajú späť k bytiu.

Paladin Korupcia
Liecitel
Dobrý správca majetku, nebezpečný konšpirátor, majster prevlekov, skvelý znalec ľudského tela a učiteľ. Vie liečiť rôzne rany a naprávať polámané kosti a rád predáva svoje liečiteľské skúsenosti ďalším. V prípade napadnutia dokáže splynúť s armádou protivníka a šíriť dezinformácie, ktoré pôsobia chaos v nepriateľskom vojsku.

Barbar Artileria
Berserker
Šialenec a násilník, ktorý sa nebojí nikoho a ničoho. Keď zbadá nepriateľa vzbúri sa mu krv, prestava sa kontrolovať, bezhlavo sa vrhá do útoku a dokáže strhnúť aj všetkých naokolo. Má rád stroje, ktoré narobia na bojisku poriadnu paseku a zväčša ich má zopár poruke.

Protektor Ochranny plast
Skromnost
Ochranca slabých a ľudomil. Obyvatelia aj vojaci ho milujú a sú schopní sa kvôli nemu vzdať čohokoľvek. Ovláda špeciálne obranné techniky a každého ich rád naučí.

Mystik Spiritizmus
Magicka stena
Introvert a podivin so znetvorenym vzhladom. Kto ho nepozna by o nom povedal, ze je obluda, ale ten kto ho aspon trochu pozna, nemoze ho nemat istym sposobom rad. Magia mu vzala vsetko co mal ... rodinu, zdravie a krasu a prividla ho na pokraj sialenstva. Zachranila ho len jeho vola zit a tuzba pomstit sa. Miesto aby magiu znenavidel zacal sa nou do hlbky zaoberat a naucil sa ju majstrovsky ovladat a branit seba a inych voci nej. Pri svojom studiu a pokusoch objavil pristup do inych sfer, z ktorych dokaze cerpat silu a energiu.

Stavitel Murarstvo
Udrzba
Majster logistiky a stavitelstva. Postavit dobre a lacno je jeho kumst.

Zručnosti hrdinov

Zručnosť Typ Popis

Uzdravovanie POST
ATTACK
DEFENSE
Pomocou uzdravovacích elixírov a liečivých mastí vyrobených z výťažkov byliniek a korienkov. Vracia život padlým jednotkám z vlastnej armády. Nezaberá na nemŕtve jednotky a bojové stroje.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Uzdravovanie ozivi 2000 az 305000 hodnoty jednotiek. Od urovne 15 dokaze ozivit padleho hrdinu s pravdepodobnostou 20% az 90%.

Uspavanie PRE
ATTACK
DEFENSE
S pomocou odvaru, vyrobeného z jedovatých plodov vranieho oka štvorlistého a listov durmanu zlomocného poprípade konopy siatej, postaveného na bojisku po vetre smerom k nepriateľskej armáde, dokáže uspať aj tých najagilnejších bojovníkov rovno na bojisku tak, že ich nepreberie ani rana z kanóna a prespia celú vojnu.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:15
Ucinok:
Uspavanie uspi na bojisku 1000 az 320000 hodnoty superovych jednotiek.

Iluzie PRE
ATTACK
DEFENSE
Manipuláciou s mysľou protivníka dokáže pred ním zhmotniť jeho najčiernejšie predstavy a nočné mory, s ktorými potom chudák musí urputne bojovať takisto ako so živými.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Pri utoku aj pri obrane vytvori iluziu rasovych jednotiek s hodnotou 2000 az 400000.

Hypnoza PRE
ATTACK
DEFENSE
Sugestívnym pohľadom dokáže odpútať myseľ protivníka od minulosti a vnútiť mu svoj pohľad na budúcnosť tak, že dotyčný zabudne čo bolo, čo je a slepo vykonáva príkazy iluzionistu. Pri dobrom sústredení iluzionista dokáže pretvoriť myseľ zhypnotizovaného tak, že naveky stratí svoje spomienky na minulosť a už sa nikdy nedokáže odpútať od svojho hypnotizéra.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Pred bojom zhypnostizuje superove jednotky s hodnotou 500 az 150000 a tie ostanu aj po boji v jeho armade.

Kamenny pohlad PRE
ATTACK
DEFENSE
Kamenný mág svojimi diamantovými očami uhranie svoju obeť tak, že sa zabudne hýbať a zanedlho sa premení nenávratne na nehybný kameň.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Pred bojom premeni na kaman superove jednotky v hodnote 5000 az 162000.

Kamenny dazd PRE
ATTACK
Kamenný mág zdvihne svoju palicu, upúta svoju myseľ až k najhlbším koreňom zeme, vysloví pár slov zaklínadla a o chvíľu spŕška kameňov letí vzduchom a búši o všetko čo im stojí v ceste. Pod nárazmi kameňov sa boria múry a padajú opevnenia.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Pri utoku zhodi 1 az 75 opevneni v cielovom kralovstve.

Utok PRE
ATTACK
Pod dobrým velením každá armáda dokáže bojovať na viac než 100%, a nepriatelia sa pred ňou trasú ako osiky vo vetre.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Pri utoku na ine kralovstvo zvysuje US a BS o 3 az 205 promile.

Obrana PRE
ATTACK
DEFENSE
Dobre zorganizovaná armáda sa vždy lepšie ubráni nepriateľovi a dokáže spôsobiť väčšie straty nepriateľovi ako hŕstka samostatne bojujúcich jednotlivcov bez velenia.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Pri obrane proti nepriatelskemu utoku zvysuje OS a VS jednotiek o 3 az 205 promile.

Vernost INLAND Pre svojho dobrého veliteľa je ochotný sa aj najmamonárskejší žoldnier zriecť časti svojho žoldu.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Znizuje udrziavacie naklady na armadu v zlate, materialy, potravinach a mane o 0 az 200 promile.

Diplomacia PRE
ATTACK
Niekoľkými správne zvolenými slovami, dobre postavenými argumentami a troškou špeciálnej mágie dokáže presvedčiť aj protivníka aby bojoval na jeho strane.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Pri utoku na svoju stranu pritiahne 2 az 62 obyvatelov cieloveho kralovstva, ktory potom bojuju v jeho armade ako dobrovolnici.

Volanie divociny PRE
ATTACK
DEFENSE
Rôznymi zvukmi zvieracej reči je schopný získať do svojich služieb ktorékoľvek zviera a ono ochotne zaňho aj život položí ak bude treba.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
  • Od urovne 0 vyvola 0 az 67 jednotiek Gorila.
  • Od urovne 5 vyvola 2 az 44 jednotiek Gorgon.
  • Od urovne 7 vyvola 1 az 18 jednotiek Slon.

Regeneracia PRE
ATTACK
Je to jeden z trikov, ktoré sa naučil od vlkov. Tí dokážu hnať svoju korisť desiatky míľ bez toho aby ucítili čo len náznak únavy. Všetko spočíva v správnom držaní tela, správnom dýchaní a v spôsobe chôdze. To stačí na to aby si sa cítil silnejší a menej unavený. Každého, kto je na rovnakej strane barikády, tento trik rád naučí.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Znizuje unavu z tazenia o 0% az 21%.

Nekromancia POST
ATTACK
DEFENSE
INLAND
Prastaré umenie nekromnantov. Stačí poskladať kosti mŕtvoly na hromadu uprostred pentagramu, zapáliť paškál na každom z jeho cípov, vysloviť tajnú formulku a kostivec je pripravený vydať sa do boja za svojho neživého/nemŕtveho pána.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Z padlych zivych jednotiek vyrobi 0 az 21 kostlivcov. S pravdepodonostou 0% az 21% vyrobi kazdy den kostlivca.

Obzivle mrtvoly POST
ATTACK
Rokmi natrénované umenie presviedčania bezradných duší, ktoré len pred chvíľou opustili svoju mŕtvu telesnú schránku a snažia sa dostať na onen svet. Stačí upútať pozornosť uvolnenej duše, vsugerovať jej, že nepatrí tam, kam sa chystá odísť a ona sa poslušne vráti k svojmu opustenému telu a prinúti ho povstať späť k životu aj napriek utŕženým ranám.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Na bojisku rozhybe a vrati do zivota 0% az 21% hodnoty padlych (je jedno ci vlastnych alebo superovych).

Korupcia POST
DEFENSE
Stačí naoko prehodiť kabát, zamiešať sa medzi nepriateľské vojsko, pustiť do svojho okolia pár dezinformácií, podplatiť pár nižších veliteľov a nešťastie je na ceste. Tu sa musí vojsko nečakane brodiť močiarom, tam zasa vojde do slepého údolia a kým sa nepriateľskému vojsku podarí dostať späť domov, tak je kvalitne uťahané.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Zvysuje unavu utociacej protivnikovej armady o 0% az 21%.

Liecitel INLAND Vďaka svojim znalostiam liečenia ľudského tela a schopnostiahom predať tieto skúsenosti iným dokáže vyškoliť veľa nových liečiteľov.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
S pravdepodobnostou 16% az 640% dokaze vyskolit noveho liecitela. Pri pravdepodobnosti nad 100% sa uplatnuje pravidlo ze s urcitostou vyskoli (pravdepodobnost DIV 100) liecitelov plus dalsieho s pravdepodnostou (pravdepodobnost MOD 100)%.

Artileria PRE
ATTACK
DEFENSE
Podobne ako malé deti stále nosia so sebou svoje obľúbené hračky, aj barbar si so sebou všade ťahá svoje obľúbené bojové stroje keď cíti, že sa blíži dáka pekná brutálna vojnička. Nič mu nepôsobí väčšiu radosť ako keď vidí ten chaos a tú spúšť čo spáchajú jeho "hračky".
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Na bojisko pritiahne 0 az 20 jednotiek Mangonel.

Berserker PRE
ATTACK
Barbar keď vidí pred sebou nepriateľské vojsko, okamžite stráca rozum (ak vôbec nejaký má) a zábrany... Chytí prvú zbraň do ruky čo zbadá a už sa rúti na nepriateľa, seká, mláti bije všetko čo sa mu postaví do cesty a celá armáda nasleduje jeho príklad. Žiadna taktika, žiadna stratégia, iba živelné uvolnenie adrenalínu a snaha čo najviac nepriateľa zničiť a zdecimovať.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
O 0 az 170 promile zvysuje US, VS a BS a o rovnake percento znizuje HP jednotiek.

Ochranny plast PRE
ATTACK
DEFENSE
Špeciálna technika ako sa v boji vyhnúť ranám meča, kladiva alebo ostriu šípov. Umožní tak prežiť viacej bojovníkom a možno pomôže zdanlivo prehratú vojnu zmeniť na víťaztvo.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
O 0% az 21% zvysuje HP a OS vlastnych jednotiek.

Skromnost INLAND Vojaci nasledujú príklad svojho dobrého a milovaného veliteľa, dokážu sa občas vyspať aj pod holým nebom, aby nebolo potrebné zbytočne míňať prostriedky na stavbu nových vojenských budov.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Zvysuje priestory pre armadu o 0% az 20%.

Alchymistika INLAND
EXTRA
SKIP
Znalost tajomstva alchymie laka odjakziva vsetkych ziskuchtivych. Kto by nechcel vediet z obycajneho kamena vyrobit zlato?
Od urovne hrdinu:5
Pocet urovni:10
Ucinok:
Prispeje do rozpoctu kralovstva sumov 0 az 250 zlata.

Vynaliezavost INLAND
EXTRA
SKIP
Ako sa hovori ... "Kto nic nerobi, nic nepokazi ... a kto vela robi, tak sa mu obcas podari aj nieco uzitocne urobit."
Od urovne hrdinu:5
Pocet urovni:10
Ucinok:
S pravdepodobnostou 0% az 300% najde kazdy den nahodny artefakt. Pri pravdepodobnosti nad 100% plati podobne pravidlo ako pri Liecitelstve.

Nesmrtelnost INLAND
EXTRA
SKIP
Odveka tuzba vsetkych stvoreni sa stava skutocnostou, ti co ochoreli, sa uzdravuju, ti co padli, opat vstavaju a smrt uz viac nie je panom nad zivotom.
Od urovne hrdinu:2
Pocet urovni:2
Ucinok:
S pravdepodobnostou 0% az 100% sa hrdinovy podari prezit utok.

Mechanika INLAND
EXTRA
Zaluba v strojoch, ich vecne rozoberanie a skladanie, skumanie ich presneho fungovania prinasa po case svoje ovocie.
Od urovne hrdinu:2
Pocet urovni:8
Ucinok:
Znizuje regrutovacie naklady na bojove stroje o 0% az 40%.

Zaskodnictvo INLAND
EXTRA
SKIP
Mnoho stvoreni v okruhoch insomnie pohana zloba, nenavyst a tuzba nicit. Niektori tieto nepekne vlastnosti povysili na umenie a doviedli ich do dokonalosti. Tvarou v tvar sa zdaju byt neskodnymi, ale za chrbtom spriadaju podle plany ako potajme co najviac uskodit a priviest skazu na svojich nepriatelov.
Od urovne hrdinu:2
Pocet urovni:10
Ucinok:
Zvysuje skody sposobene spionazou o 0% az 20%.

Vandalizmus POST
ATTACK
EXTRA
SKIP
Kazdy ma ine zaluby, jeden zbiera mece, druhy stity, treti hlavy nepriatelov, stvrty zlato v pokladnici a ini sa bavia tym, ze im ich zbierky s radostou nicia.
Od urovne hrdinu:3
Pocet urovni:5
Ucinok:
Nici percentualne zasoby artefaktov v protivnikovom kralovstve 0% az 10% .

Spiritizmus INLAND Ten kto ma moc otvorit branu do inych sfer, dokaze z nich cerpat silu a energiu.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Zrucnost dava pristup k 0 az 400 mane za den a s pravdepodobnostou 20% az 800% k spiritom jednotlivych farieb.

Magicka stena INLAND Kto majstorvsky ovlada magiu dokaze sa voci nej majstrovsky branit. Pre skutocneho majstra nie je problem ochranit seba ani inych.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Zvysuje odolnost voci nepriatelskej magii o 0% az 40%.

Murarstvo INLAND Umenie nie je postavit opevnenia poriadne a za vysoku cenu, ale lacno a kvalitne!
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Znizuje cenu vystavby opevneni o 3% az 50%.

Udrzba INLAND Logistika je zaklad uspechu velkeho kralovstva. Kto zvladne logistiku usetri vela.
Od urovne hrdinu:0
Pocet urovni:20
Ucinok:
Znizuje cenu udrzby stavieb s restucou rozlohou s indexom 0 az 80.

Bojova magia PRE
ATTACK
DEFENSE
EXTRA
SKIP
Bojova magia napomaha uspechom prei tazeniach a obrane.
Od urovne hrdinu:2
Pocet urovni:6
Ucinok:
Pred utokom s pravdepodobnostou 5% az 100% zosle nahodne bojove kuzlo. Nagacia nema vplyv na takto zoslane kuzlo.

Vysvetlivky typu zrucnosti

  • PRE - zrucnost sa uplatnuje pred bojom
  • POST - zrucnost sa uplatnuje po boji
  • ATTACK - zrucnost sa prejavuje pri utoku na cudzie kralovstvo
  • DEFENSE - zrucnost sa prejavuje pri obrane proti utoku z cudzieho kralovstva
  • INLAND - zrucnost sa prejavuje ak je hrdina zivy a pritomny v kralovstve
  • WINONLY - zrucnost sa prejavuje iba pri vitaznom boji
  • DEAD - zrucnost sa prejavuje iba ak je hrdina mrtvy
  • EXTRA - je mozne aby sa danu zrucnost naucil hrdina ako dodatocnu
  • SKIP - zrucnost nie je mozne upgradovat dva levely po sebe ... medzi dvoma upgrejdmi je potrebne zvysit uroven inej vlastnosti
Processing time: 0.002013