Špeciálne stavby sa stavajú hneď vedľa paláca, ktorý je sídlom panovníka v kráľovstve. V okolí paláca je iba obmedzený priestor, preto nie je možné stavať ľubovoľný počet špeciálnych stavieb a z každého druhu špeciálnej stavby môžme postaviť v kráľovstve iba jeden exemplár. Špeciálne stavby nie je možné búrať ani dobrovoľne ani útokom či kúzlom. Zvyčajne môže kráľovstvo postaviť 5 špeciálnych stavieb, z toho jeden je palác a daľšie 4 si môže hráč vybrať podľa zvolenej stratégie alebo výhodnosti danej stavby.
Špeciálne stavby vylepšujú jednotlivé aspekty chodu kráľovstva, preto je dôležité rozhodnúť sa, ktorú stavbu je vhodné postaviť a ktoré nie. O to viac, pretože akonáhle postavíme špeciálnu stavbu, už sa jej nemôžeme nijakým spôsobom zriecť a zaberá nám lukratívny priestor v okolí paláca, ktorý sme mohli použit na postavenie inej stavby.
Jednotlivé špeciálne stavby majú rôzne náklady na stavbu, zaberajú rôznu rozlohu a ich stavba trvá rôzny počet dní. Nie je možné stavať viac špeciálnych stavieb súčastne. Účinky každej postavenej špeciálnej stavby je možné zvlášť vypnúť alebo zapnúť. U niektorých špeciálnych stavieb to má význam. Výnimku tvorí iba palác, ktorý musí byť aktívny vždy a nie je možné ho vypnúť.
Niektoré špeciálne stavby môžu mať viacero úrovní. Čím má stavba vyššiu úroveň, tým lepšie bonusy poskytuje. Upgrade špecialných stavieb sa robí podobne ako ich výstavba, je treba investovať nejaký obnos zlata, materiálu, kníh alebo iných komodít, mať potrebné voľné územie a dostatočný počet voľných obyvateľov a je možné začať s upgrejdom. Počas trvania upgrejdu, špeciálna stavba funguje normálne na predchádzajúcej úrovni. Až po dokončení upgrejdu bude poskytovať zlepšené bonusy.
Špeciálne stavby sú sebestačné, nepotrebujú žiadne zvláštne prostriedky na svoju údržbu. Iba zaberajú priestor v kráľovstve.
Nasleduje úplný zoznam špeciálnych stavieb. Niektoré špeciálne stavby je možné postaviť iba u niektorých rás.
Rasy | Vsetky |
Počet urovní | 2 |
Palác je sídlom panovníka. Kým palác stojí, trvá vláda v kráľovstve, pádom paláca kráľovstvo končí v ruinách.
Rozloha | 10 akrov |
Čas stavania | 0 dní |
Stavbárov | 0 |
Cena stavby | |
Vedné bonusy |
Palác poskytuje ubytovacie priestory pre 400 obyvateľov, 20 jednotiek armády, 5 mágov a 5 zvedov. V paláci sa zároveň produkuje 5 jednotiek výzbroje na vycvičenie armády a 40 kníh. Taktiež sa v paláci nachádzajú skladové priestory na uskladnenie 500 zlata, 500 materiálu a 500 potravín. Palác má 2500 hitpointov.
Rozloha | 15 akrov |
Čas stavania | 16 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 500 Zlato, 500 Material, 1000 Knihy |
Vedné bonusy |
Palác poskytuje ubytovacie priestory pre 700 obyvateľov, 20 jednotiek armády, 10 mágov a 10 zvedov. V paláci sa zároveň produkuje 15 jednotiek výzbroje na vycvičenie armády a 80 kníh. Taktiež sa v paláci nachádzajú skladové priestory na uskladnenie 700 zlata, 700 materiálu a 700 potravín. Palác má 3500 hitpointov.
Rasy | Vsetky |
Počet urovní | 2 |
Stavebný cech je spolkom, kde sa združujú stavbári z celého kráľovstva a vymieňajú si skúsenosti.
Rozloha | 5 akrov |
Čas stavania | 24 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 1500 Zlato, 1500 Material |
Vedné bonusy |
Stavebný cech znižuje rast nákladov s narastajúcou rozlohou kráľovstva. Koeficient rastu ceny je znížený na (n + 50 + rozloha)/(d + 50), kde n a d sú koeficienty uvedené v parametroch rasy.
Rozloha | 7 akrov |
Čas stavania | 24 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 2500 Zlato, 2500 Material, 2000 Knihy |
Vedné bonusy |
Stavebný cech znižuje rast nákladov s narastajúcou rozlohou kráľovstva. Koeficient rastu ceny je znížený na (n + 90 + rozloha)/(d + 90), kde n a d sú koeficienty uvedené v parametroch rasy.
Rasy | Vsetky |
Počet urovní | 2 |
V pokladni sa sústreďujú ekonómovia, ktorý môžu vykonávať rôzne transkacie so zlatom, ktorým kráľovstvo disponuje. Snažia sa čo najlepšie využiť každú zlatku, ktorá v kráľovstve je. Robia rôzne výhodné obchody a poskytujú krátkodobé pôžičky, ktoré kráľovstvu prinášajú zisk.
Rozloha | 8 akrov |
Čas stavania | 24 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 1500 Zlato, 1500 Material |
Vedné bonusy |
Pokladňa každý deň prispeje úrokom 3% zo zlata, ktoré má kráľovstvo k dispozícii na sklade, maximálne však do výšky 500 zlata za herný deň. Zároveň dokáže ochrániť 1200 jednotiek zlata, materiálu a potravín pred nepriateľskými lupičmi.
Rozloha | 9 akrov |
Čas stavania | 48 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 2500 Zlato, 2500 Material, 1500 Knihy |
Vedné bonusy |
Pokladňa každý deň prispeje úrokom 5% zo zlata, ktoré má kráľovstvo k dispozícii na sklade, maximálne však do výšky 900 zlata za herný deň. Zároveň dokáže ochrániť 2000 jednotiek zlata, materiálu a potravín pred nepriateľskými lupičmi.
Rasy | Clovek, Elf, Trpaslik, Goblin, Troll, Nemrtvy, Zviera, Demon, Kobold |
Počet urovní | 3 |
Magická gilda je miestom stretávania sa mágov vo voľnom čase. Tu mágovia oddychujú a občas vymýšľajú nové kúzla alebo sa učia ako efektívnejšie využívať už známe kúzla. Na vyšších úrovniach je to mohutná stavba s veľmi pevnými a odolnými stenami, v ktorej mágovia môžu zosielať tie najsilnejšie kúzla a vytvárať tie najohyzdnejšie a najsilnejšie príšery bez toho, aby pri častých nehodách zničili okolité stavby, či nebodaj zabili nejakých obyvateľov alebo vojakov.
Rasa | Kuzlo |
Človek | Tvorivosť |
Elf | Fortifikus, Magický vír |
Trpaslík | Salamandrí oheň |
Goblin | Šok |
Troll | Reputácia |
Nemŕtvy | Otváranie hrobiek, Teleport |
Zviera | Kryštalizácia |
Démon | Magické zrkadlo |
Všetky | Symbióza |
Rozloha | 5 akrov |
Čas stavania | 36 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 500 Zlato, 500 Material, 100 Mana, 5 Magovia |
Vedné bonusy |
Znižuje spotrebu many pri kúzlení o 10%.
Rozloha | 7 akrov |
Čas stavania | 32 dní |
Stavbárov | 20 |
Cena stavby | 1500 Zlato, 1500 Material, 500 Mana, 20 Magovia, 2000 Knihy |
Vedné bonusy |
Znižuje spotrebu many pri kúzlení o 20%.
Rozloha | 20 akrov |
Čas stavania | 32 dní |
Stavbárov | 60 |
Cena stavby | 2500 Zlato, 2500 Material, 1500 Mana, 2000 Knihy |
Vedné bonusy |
Znižuje spotrebu many pri kúzlení o 20%. Mágovia môžu kúzliť najsilnejšie špeciálne magické jednotky.
Rasy | Vsetky |
Počet urovní | 2 |
V Aréne sa odohrávajú súboje medzi najlepšími vojakmi kráľovstva. Cena za víťaztvo v aréne je veľká, preto vojaci dlho cvičia a trenujú, aby ju získali pre seba.
Rozloha | 10 akrov |
Čas stavania | 24 dní |
Stavbárov | 100 |
Cena stavby | 1500 Zlato, 1500 Material |
Vedné bonusy | 12 Vojnove umenie, 8 Zbrojarstvo |
Aréna zlepšuje vycvičenosť armády zlepšením výskumu vojnových umení a zbrojárstva.
Rozloha | 14 akrov |
Čas stavania | 48 dní |
Stavbárov | 120 |
Cena stavby | 3500 Zlato, 2000 Material |
Vedné bonusy | 8 Vojnove umenie, 6 Zbrojarstvo |
Aréna zlepšuje vycvičenosť armády zlepšením výskumu vojnových umení a zbrojárstva.
Rasy | Vsetky |
Počet urovní | 3 |
Citadela je strediskom generálov nášho kráľovstva a sídlom zbrojárov. Tu vymýšľajú nové vojnové stroje a zbrane pre tých najsilnejších a najšikovnejších bojovníkov, ktorí pomôžu ubrániť kráľovstvo a vyhrajú aj tie najťažšie bitky.
Rozloha | 10 akrov |
Čas stavania | 32 dní |
Stavbárov | 100 |
Cena stavby | 1500 Zlato, 1500 Material |
Vedné bonusy |
Citadela zvyšuje vojenské priestory kráľovstva o 5% a zároveň o 5% zvyšuje produkciu zbroje potrebnej na nábor armády.
Rozloha | 10 akrov |
Čas stavania | 36 dní |
Stavbárov | 100 |
Cena stavby | 2500 Zlato, 2500 Material, 1250 Knihy |
Vedné bonusy |
Citadela zvyšuje vojenské priestory kráľovstva o 10% a zároveň o 10% zvyšuje produkciu zbroje potrebnej na nábor armády. Umožňuje regrútovať najsilnejšiu elitnú jednotku kráľovstva - vojnový stroj u každej rasy iný.
Rozloha | 12 akrov |
Čas stavania | 72 dní |
Stavbárov | 100 |
Cena stavby | 5000 Zlato, 5000 Material, 10000 Knihy |
Vedné bonusy |
Citadela zvyšuje vojenské priestory kráľovstva o 15% a zároveň o 15% zvyšuje produkciu zbroje potrebnej na nábor armády. Umožňuje regrútovať najsilnejšiu elitnú jednotku kráľovstva - vojnový stroj u každej rasy iný.
Rasy | Nemrtvy |
Počet urovní | 2 |
Krypta je sídlom nekromantov. Nekromanti v nej prevádzajú svoje nečisté rituály a premieňajú živé bytosti na kostlivcov a zombie.
Rozloha | 10 akrov |
Čas stavania | 32 dní |
Stavbárov | 100 |
Cena stavby | 1500 Zlato, 1500 Material, 100 Mana, 100 Obyvatelia |
Vedné bonusy |
Pri obrane 10% padlých špeciálnych jednotiek protivníka premení na zombie a 10% ostatných padlých jednotiek na kostlivcov (max. vsak 50), samozrejme okrem nemŕtvych jednotiek. Mimo to každý deň dokážu nekromanti vytvoriť 1-2 kostlivcov.
Rozloha | 10 akrov |
Čas stavania | 32 dní |
Stavbárov | 30 |
Cena stavby | 3500 Zlato, 3500 Material, 500 Mana, 400 Obyvatelia, 1000 Knihy |
Vedné bonusy |
Pri obrane 18% padlých špeciálnych jednotiek protivníka premení na zombie a 18% ostatných padlých jednotiek na kostlivcov (max. vsak 100), samozrejme okrem nemŕtvych jednotiek. Mimo to každý deň dokážu nekromanti vytvoriť 2-3 kostlivcov.
Rasy | Vsetky |
Počet urovní | 2 |
Vulkanické žriedlo sa väčšinou vytvára v blízkosti veľkých vodných plôch a na brehu mora. Chrlí okolo seba lávu, ktorá časom stuhne, zvetrá a po dlhšej dobe je možné časti takéhoto územia osídliť a využiť zmysluplne. Vulkanické žriedlo pracuje trochu chaoticky, preto veľkosť územia, ktoré jeho činnosťou vznikne, nie je stále rovnaká.
Rozloha | 10 akrov |
Čas stavania | 24 dní |
Stavbárov | 100 |
Cena stavby | 1000 Zlato, 1000 Material, 100 Mana, 5 Magovia |
Vedné bonusy |
Vulkanické žriedlo vyprodukuje denne 0-2 akrov, ktoré môžme hneď využívať. Keďže časom žriedlo vyhasne, dokáže vyprodukovať iba 400 akrov a potom skončí produkciu voľného územia.
Rozloha | 10 akrov |
Čas stavania | 36 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 5000 Zlato, 5000 Material, 500 Mana, 5 Magovia, 1200 Knihy |
Vedné bonusy |
Vulkanické žriedlo vyprodukuje denne 1-2 akrov, ktoré môžme hneď využívať. Keďže časom žriedlo vyhasne, dokáže vyprodukovať iba 600 akrov a potom skončí produkciu voľného územia. Po vyhasnutí žriedla, žriedlo vyprodukuje denne 0-1 jednotiek Skala.
Rasy | Elf |
Počet urovní | 2 |
Labyrinty sa stavajú na prístupových cestách do kráľovstva. Každý obyvateľ kráľovstva je oboznámený s jednoduchými pravidlami, ktoré mu umožnia nájsť cestu z jednej strany labyrintu na druhú. Nepriateľ, ktorý tieto pravidlá nepozná, ľahko zablúdi a nenájde cestu do kráľovstva a niekedy ani cestu späť.
Rozloha | 10 akrov |
Čas stavania | 24 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 1500 Zlato, 1500 Material, 300 Mana, 10 Magovia |
Vedné bonusy |
S 15% šancou útočník nenájde kráľovstvo a vráti sa z vojnového ťaženia späť bez toho, aby došlo k stretu s obrancom. Takisto zvyšuje unavenosť útočnikovej armády o 5-10 %.
Rozloha | 10 akrov |
Čas stavania | 36 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 3500 Zlato, 3500 Material, 500 Mana, 10 Magovia, 2000 Knihy |
Vedné bonusy |
S 25% šancou útočník nenájde kráľovstvo a vráti sa z vojnového ťaženia späť bez toho, aby došlo k stretu s obrancom. Takisto zvyšuje unavenosť útočnikovej armády o 10-15 %.
Rasy | Clovek |
Počet urovní | 2 |
Nemocnica je sídlom liečiteľov a lekárov kráľovstva a tu sa starajú o chorých a ranených. Vďaka tejto stavbe sa vedia postarať o väčší počet pacientov a tak zachrániť viac životov.
Nemocnica zlepšuje zdravotný stav obyvateľstva i vojakov a prispieva bonusom na výskum Medicíny.
Rozloha | 8 akrov |
Čas stavania | 24 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 1000 Zlato, 1000 Material |
Vedné bonusy | 15 Medicina |
V nemocnici sa každý deň vycvičí 0-2 jednotiek Felčiar.
Rozloha | 8 akrov |
Čas stavania | 36 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 4000 Zlato, 4000 Material, 1200 Knihy |
Vedné bonusy | 15 Medicina |
V nemocnici sa každý deň vycvičí 1-3 jednotiek Felčiar.
Rasy | Vsetky |
Počet urovní | 2 |
Obranný val sa stavia na prístupových cestách do kráľovstva a je strážený pravidelnými hliadkami vojenských jednotiek. Umožnuje včas zistiť blížiace sa nepriateľské armády a tak nám dáva väčší priestor na prípravu obrany kráľovstva.
Rozloha | 12 akrov |
Čas stavania | 32 dní |
Stavbárov | 100 |
Cena stavby | 1500 Zlato, 1500 Material |
Vedné bonusy |
Obranný val zvyšuje obrannú silu kráľovstva o 15%.
Rozloha | 15 akrov |
Čas stavania | 42 dní |
Stavbárov | 100 |
Cena stavby | 3000 Zlato, 5000 Material |
Vedné bonusy |
Obranný val zvyšuje obrannú silu kráľovstva o 25%.
Rasy | Clovek, Elf, Trpaslik, Goblin, Troll, Nemrtvy, Zviera, Demon, Kobold |
Počet urovní | 2 |
Magické žriedlo je podobné fontánam, aké sa stavajú na námestiach. Namiesto vody z nich prúdi magická energia, ktorú dokážu mágovia využiť na zosielanie kúziel. Mana produkovaná magickým žriedlom má v sebe zvlaštne neopakovatelné prímesi, ktoré dokážu mágovia využiť na zosielanie špecialneho kúzla Dračia sila.
Rozloha | 5 akrov |
Čas stavania | 24 dní |
Stavbárov | 80 |
Cena stavby | 1000 Zlato, 1000 Material, 200 Mana |
Vedné bonusy |
Magické žriedlo vyprodukuje každý deň 80-120 many. Zároveň je schopné uskladniť 400 many. Umožňuje tiež kúzliť kúzlo Dračia sila.
Rozloha | 7 akrov |
Čas stavania | 36 dní |
Stavbárov | 100 |
Cena stavby | 3000 Zlato, 3000 Material, 400 Mana |
Vedné bonusy |
Magické žriedlo vyprodukuje každý deň 120-220 many. Zároveň je schopné uskladniť 800 many. Umožňuje tiež kúzliť kúzlo Dračia sila.
Rasy | Vsetky |
Počet urovní | 2 |
Veľká majestátna budova so širokým priečelím a mramorovými schodami. Vo vnútri zasadá verejný súd, ktorý vynáša kruté tresty nad zlodejmi, vrahmi a inými vyvrheľmi. Nejeden zločinec si rozmyslí, či bude riskovať polapenie a následný súd.
Rozloha | 6 akrov |
Čas stavania | 24 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 1200 Zlato, 1200 Material |
Vedné bonusy | 10 Spionaz |
Budova znižuje úspešnosť nepriateľských špionážnych akcií o 20% a .
Rozloha | 10 akrov |
Čas stavania | 36 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 2000 Zlato, 2000 Material, 3000 Knihy |
Vedné bonusy | 10 Spionaz |
Budova znižuje úspešnosť nepriateľských špionážnych akcií o 30% a predlžuje dobu návratu nepriateľských zvedov z úspešnej špionážnej akcie o jeden ďen.
Rasy | Vsetky |
Počet urovní | 2 |
Zväčša pieskovcová alebo v bohatších kráľovstvách mramorová vysoká oblúková brána, ktorá sa stavia na prístupovej ceste k palácu. Vojaci sa pri nej zoskupujú do šíkov pred bojovými ťaženiami a tu ich víta obyvateťstvo, keď sa vracajú z víťazných bitiek.
Rozloha | 5 akrov |
Čas stavania | 16 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 800 Zlato, 800 Material, 20 Mana, 20 Obyvatelia |
Vedné bonusy |
Umožňuje získať o 10% vyššiu slávu za víťazné vojnové ťaženia.
Rozloha | 7 akrov |
Čas stavania | 24 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 1200 Zlato, 1200 Material, 500 Mana, 40 Obyvatelia, 1000 Knihy |
Vedné bonusy |
Umožňuje získať o 20% vyššiu slávu za víťazné vojnové ťaženia.
Rasy | Vsetky |
Počet urovní | 2 |
Pozlátená socha vladára postavená na mramorovom podstavci. Dobrým vládcom ich stavajú ich verní poddaní a na znak úcty k vladárovi sa vojaci zriekajú časti svojho žoldu v prospech vladára.
Rozloha | 8 akrov |
Čas stavania | 32 dní |
Stavbárov | 10 |
Cena stavby | 1000 Zlato, 1000 Material |
Vedné bonusy |
Umožnuje znížiť udržiavacie náklady armády v zlate, materiále, potravinách, mane a ľuďoch o 10%.
Rozloha | 10 akrov |
Čas stavania | 36 dní |
Stavbárov | 10 |
Cena stavby | 2000 Zlato, 2000 Material |
Vedné bonusy |
Umožnuje znížiť udržiavacie náklady armády v zlate, materiále, potravinách, mane a ľuďoch o 20%.
Rasy | Vsetky |
Počet urovní | 3 |
Morská brána využíva zvláštne morské prúdy, ktoré umožňujú prekonávať lodiam obrovské vzdialenosti prakticky za okamih. Súčasťou morskej brány je prístav s dlhým mólom a prehĺbeným morským dnom, v ktorom dokážu kotviť aj obrovské vojnové lode. Zväčša jeho súčasťou sú aj doky, v ktorých lodiari stavajú odolné plavidlá schopné prechodu cez morskú branu a trh kde rybári predávajú dary mora, ktoré sa im podarilo uloviť, ked brázdili pobrežné vody na svojich člnkoch a loďkách.
Rozloha | 7 akrov |
Čas stavania | 32 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 1000 Zlato, 2000 Material |
Vedné bonusy |
Umožňuje stavať lode a vysielať nimi cez morskú bránu armády na vojnové ťaženia na iné ostrovy. Rýchlosť návratu koristi sa upravuje o -1. Únava jednotiek sa upravuje o 5%. Pri ťaženiach na vlastnom ostrove nie je možné používať morskú bránu. Poskytuje 10-20% aktuálnej spotreby potravín v kráľovstve.
Rozloha | 7 akrov |
Čas stavania | 32 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 2000 Zlato, 2000 Material, 500 Knihy |
Vedné bonusy |
Umožňuje stavať lode a vysielať nimi cez morskú bránu armády na vojnové ťaženia na iné ostrovy. Únava jednotiek sa upravuje o -6%. Pri ťaženiach na vlastnom ostrove nie je možné používať morskú bránu. Poskytuje 15-25% aktuálnej spotreby potravín v kráľovstve.
Rozloha | 7 akrov |
Čas stavania | 32 dní |
Stavbárov | 50 |
Cena stavby | 4000 Zlato, 4000 Material, 5000 Knihy |
Vedné bonusy |
Umožňuje stavať lode a vysielať nimi cez morskú bránu armády na vojnové ťaženia na iné ostrovy. Rýchlosť návratu koristi sa upravuje o 1. Únava jednotiek sa upravuje o -12%. Pri ťaženiach na vlastnom ostrove nie je možné používať morskú bránu. Poskytuje 20-30% aktuálnej spotreby potravín v kráľovstve. Morskou bránou môžu byť vysielaní na akcie aj zvedi.
Rasy | Vsetky |
Počet urovní | 3 |
Dômyselný systém kanálov slúžiacich na napúšťanie a vypúšťanie vody v hlbokých priekopách vyhĺbených v okolí vojenských budov. Voda v nich neustale prúdi a vytvára spodné prúdy, ktoré poľahky pripravia o život každého, kto sa pokúsi do nich vstúpiť.
Pri obrane sa v priekopách utopia nepriateľove pozemné jednotky pokúšajúce sa dobyť vojenské budovy. V okolí každého hradu padne 1% nepriateľovych jednotiek, v okolí každej pevnosti padne 0.5% nepriateľovych jednotiek a v okolí každej veže padne 0.2% nepriateľovych jednotiek. Jednotky padlé v priekopách neprispievajú žiadnymi svojimi parametrami na výsledok ťaženia.
Rozloha | 15 akrov |
Čas stavania | 36 dní |
Stavbárov | 100 |
Cena stavby | 2000 Zlato, 2000 Material |
Vedné bonusy |
Vodná priekopa funguje s 45% efektivitou.
Rozloha | 17 akrov |
Čas stavania | 48 dní |
Stavbárov | 100 |
Cena stavby | 4000 Zlato, 4000 Material, 1000 Knihy |
Vedné bonusy |
Vodná priekopa funguje s 75% efektivitou.
Rozloha | 19 akrov |
Čas stavania | 56 dní |
Stavbárov | 100 |
Cena stavby | 8000 Zlato, 8000 Material, 5000 Knihy |
Vedné bonusy |
Vodná priekopa funguje s 100% efektivitou.
Rasy | Trpaslik, Goblin, Troll, Zviera |
Počet urovní | 2 |
Obydlie starých mágov, ktorých už prestali zaujímať problémy bežných smrteľníkov a ktorí už majú dosť neustáleho kúzlenia vo vyčerpávajúcich vojnových konfliktoch, ktoré neustále vedú ich páni. Nezriedka sa k nim však pridajú aj mladší mágovia a pokúšajú sa načerpať aspoň časť vedomostí, ktorými tí mágovia-veteráni oplývajú.
Rozloha | 5 akrov |
Čas stavania | 20 dní |
Stavbárov | 20 |
Cena stavby | 1200 Zlato, 1200 Material, 5 Magovia |
Vedné bonusy | 5 Magia |
Každý mág v kráľovstve získa 1 magickej sily každý deň. Poskytuje 10 priestorov na ubytovanie mágov.
Rozloha | 7 akrov |
Čas stavania | 48 dní |
Stavbárov | 20 |
Cena stavby | 3200 Zlato, 3200 Material, 10 Magovia, 4500 Knihy |
Vedné bonusy | 2 Magia |
Každý mág v kráľovstve získa 3 magickej sily každý deň. Zvyšuje pravdepodobnosť zrodenia v každom chráme o 4%. Poskytuje 20 priestorov na ubytovanie mágov.
Rasy | Vsetky |
Počet urovní | 3 |
Univerzita je centrom na výučbu rôznych vedných odborov, obsahuje rozsiahle knižnice s uloženým vedomostami predkov, veľké množstvo študovní a hlavne sa v nej zdržujú vedátori, ktorí nie sú leniví prevetrať svoje mozgové závity, ak ide o dáky zaujímavý problém. Toto všetko spojené na jednom mieste dáva dobrý základ na zaručený pokrok vo vedách.
Rozloha | 8 akrov |
Čas stavania | 18 dní |
Stavbárov | 40 |
Cena stavby | 1200 Zlato, 1200 Material, 400 Knihy |
Vedné bonusy | 2 Alchymia, 2 Magia, 2 Medicina, 2 Hospodarstvo, 2 Remesla, 2 Vojnove umenie, 2 Spionaz, 2 Zbrojarstvo, 2 Kamenarstvo, 2 Okultizmus, 2 Mechanika |
Rozloha | 10 akrov |
Čas stavania | 42 dní |
Stavbárov | 40 |
Cena stavby | 1800 Zlato, 1800 Material, 2000 Knihy |
Vedné bonusy |
Postavením univerzity, kráľovstvo zvýši hranicu preinvestovaných prostriedkov do vied o dalsich 10000 kníh. Univerzita vyprodukuje 25 kníh denne.
Rozloha | 15 akrov |
Čas stavania | 48 dní |
Stavbárov | 40 |
Cena stavby | 4000 Zlato, 4000 Material, 10000 Knihy |
Vedné bonusy |
Postavením univerzity, kráľovstvo zvýši hranicu preinvestovaných prostriedkov do vied o dalsich 10000 kníh. Univerzita vyprodukuje 80 kníh denne.
Rasy | Vsetky |
Počet urovní | 3 |
Strelecké veže su vysoké stavby, ktorých steny su pokryté strieľňami a majú sklenenú kupolu. Stavajú sa ako súčasť klasických veží, pevností a hradov. Vďaka sklenenej kupole dokážu včas upozorniť na blížiace sa nebezpečenstvo. Za strieľňami sa nachádzajú len tí najlepsí strelci, ktorým nerobí problém zosteliť ľubovoľnú letiacu príšeru.
Pri obrane strelci zostrelia nepriateľove lietajúce jednotky pokúšajúce sa dobyť vojenské budovy. V okolí každého hradu padne 1% nepriateľových jednotiek, v okolí každej pevnosti padne 0.5% nepriateľových jednotiek a v okolí každej veže padne 0.2% nepriateľových jednotiek. Jednotky zabité zo streleckých veží neprispievajú žiadnymi svojimi parametrami na výsledok ťaženia.
Rozloha | 15 akrov |
Čas stavania | 36 dní |
Stavbárov | 100 |
Cena stavby | 2000 Zlato, 2000 Material |
Vedné bonusy |
Strelecké veže fungujú s 45% efektivitou.
Rozloha | 17 akrov |
Čas stavania | 48 dní |
Stavbárov | 100 |
Cena stavby | 4000 Zlato, 4000 Material, 1000 Knihy |
Vedné bonusy |
Strelecké veže fungujú s 75% efektivitou.
Rozloha | 19 akrov |
Čas stavania | 56 dní |
Stavbárov | 100 |
Cena stavby | 8000 Zlato, 8000 Material, 5000 Knihy |
Vedné bonusy |
Strelecké veže fungujú s 100% efektivitou.