Rasa -nezvolena

FAQ


Q: Čo to je časový vír?
A: Časový vír je ekvivalent jedného hracieho dňa vo vnútri kráľovstva. V statuse je reprezentovaný ikonkou vo tvare presýpacích hodín. Pri jeho použití sa všetky akcie prebiehajúce vo vnútri kráľovstva (stavba budov, regrútovanie armády, trvanie kúziel...) posunú o jeden hrací deň. Pozor! Časový vír sa nevzťahuje na akcie prebiehajúce mimo kráľovstva - napríklad návrat karaván alebo návrat zvedov, prípadne regenerácia armády.


Q: Ako môžem získať časový vír ?
A: Okrem časových vírov, ktoré dostane kráľovstvo na začiatku epochy, sa dajú časové víry získať dvoma spôsobmi:

  • pri neprihlásení sa do kráľovstva po dobu 48 hracích dní (24 hodín reálneho času)
  • použitím artefaktu Stroj času


Q: Ako často môžem resetovať kráľovstvo?
A: 1x za 20 minút


Q: Prečo nevidím všetky ikony v ľavom stavovom pruhu?
A: Je to spôsobené veľkými rozmermi grafického menu. Riešenia sú nasledovné:

  • skús si zvýšiť rozlíšenie monitora na vyššiu hodnotu (napríklad na 1024x768)
  • skús rolovať ľavý stavový pruh (nefunguje pri Internet Exploreri)
  • zmeň prehliadač z IE na ľubovoľný iný
  • zmeň si vzhľad hry na niktorý s textovým menu: old alebo modern


Q: Čo znamená Ochrana ?
A: Ochrana je čas, ktorý je určený na rozvoj kráľovstva a po túto dobu nie je možné útočiť a ani kúzliť na iné kráľovstvá, nie je možné obchodovať na trhu a zároveň zabezpečuje bezpečnosť pred rovnakými akciami na Tvoje kráľovstvo.


Q: Miznú (kapú) mi mágovia, prečo?
A1: Kúzliš bojových mágov, pri úspešnom zakúzlení bojového mága sa zmení jeden obyčajný na bojového, ktorého môžeš posielať na vojnové ťaženia.
A2: Máš nastavený autoregrút magických jednotiek. Pri neúspešnom zakúzlení sa môže stať nehoda, pri ktorej prídeš o mága.
A3: Nemáš dostatok priestorov na mágov. Palác poskytuje 5 priestorov, chrám 10 a laboratórium 5.


Q: Ako sa dajú získavať kryštály?
A1: Klikni na menu stavba a daj postaviť stavbu kryštál.
A2: Použi artefakt surový kryštál.


Q: Ako sa dajú osadiť kryštály?
A: Klikni na menu územia, zvoľ farbu, počet a klikni na osadiť. Pozor, musíš mať dostatok kryštálov a voľného územia.


Q: Chcem útočiť a systém mi hlási chybu, že nemám zakúzlenú časopriestorovú bránu.
A1: V menu mágia zakúzli kúzlo brána.
A2: Postav si špeciálnu stavbu Morská brána. Pozor, špeciálne stavby sa nedajú búrať, tak najprv stavbu dobre zváž.


Q: Akým spôsobom sa regrútuje armáda?
A1: V menu armáda zapíš požadovaný počet zvoleného druhu armády a klikni na tlačidlo regrútovať.
A2: Automatické regrútovanie. V menu armáda zapíš požadovaný počet zvoleného druhu armády a klikni na autoregrút. Pozor, každý deň sa naregrútuje iba toľko armády, koľko je kapacita produkcie zbroje. Kapacitu produkcie predstavuje číslo, ktoré je zobrazené hneď za každým druhom armády.


Q: Čo znamená pri magických jednotkách autoregrút s ochranou?
A: Znamená to, že tvoji mágovia kúzlia každú jednotku s magickou ochranou, ktorá zvyšuje pravdepodobnosť úspešného zakúzlenia. Cena za to je dvojnásobné množstvo použitej Many a tým pádom aj zvýšenú spotrebu sily mágov.


Q: Ako nastavím automatické použitie kúziel a artefaktov pri obrane?
A: V menu ťaženia, linka obrana.


Q: Dal som vojnové ťaženie a napísalo mi: Česť nám nedovolila zaútočiť. Čo s tým?
A: Tvoj cieľ je mimo dosah a nemôžeš naň útočiť. Povolený rozptyl je +/- 30 kráľovstiev v rebríčku podľa rozlohy alebo rozloha cieľa spadá do rozsahu rozloha/0.8 až 1.2*rozloha. Kráľovstvá, na ktoré môžeš útočiť, sú na mape označené hnedou farbou.


Q: Znižuje sa mi stav armády:
A1: Nemáš dostatok komodity na jej udržiavanie (potraviny, zlato, materiál, mana ...)
A2: Nemáš dostatok armádnych priestorov. Treba Ti postaviť ďalšiu budovu, ktorá má vojenské priestory.
Aš: Nemáš dostatok územia na udržiavanie


Q: Mám málo bieleho (zeleného, modrého...) spiritu, ako ho získať?
A1: Jednorázovo - použi artefakt Spirit Ankh
A2: Trvalo, osaď kryštál potrebnej farby.


Q: Ako získam artefakty?
A1: Kúpou na trhu
A2: Postavením Laboratórií, Miest alebo Pevností
A3: Špeciálnym kúzlom - majú ho však iba niektoré rasy (Človek - Tvorivosť, Nemŕtvy - Otváranie hrobiek).


Q: Ako sa dá zmeniť priorita stavieb?
A: Musíš zadať prioritu všetkých stavieb (od 1 do x) a kliknúť na tlačítko priorita


Q: Mám nedostatok farebných spiritov, systém mi prideľuje menej ako mám osadených území..
A: Niektore jednotky potrebujú farebný spirit na udržiavanie, pozri si udržiavanie všetkých typov jednotiek, ktoré obsahuje Tvoja armáda (menu Štatistiky/Náklady).


Q: Zostanú mi po použití kúzla Equilibrium alebo po použití artefaktu Spirit Ankh farebné spirity natrvalo?
A: Nie, na další hrací deň sa počet farebných spiritov obnovuje nanovo, bez ohľadu na stav z minulého herného dňa


Q: Ako si nastavím grafiku z disku ?
A: Ako prvé, je potrebné stiahnuť si na disk grafický balik. Po stiahnutí ho rozbaliť na disk. Napr. na windowsoch do adresáru c:\insomnia\. Potom už stačí v Insomnii v menu Nastavenia/Hra nastaviť prefix pre grafiku a vybrať vzhľad hry "Z disku". Prefix záleží od uloženia súborov s grafikou. Pri uložení súborov na disku v adresáry c:\insomnia\ prefix pre default grafiku vyzerá nasledovne: file:///C:/insomnia/ ... ak chcete nastavit z disku napríklad vzhľad Shaman, tak prefix treba nastaviť na file:///C:/insomnia/shaman_ .
Niektoré webové prehliadače nepodporujú načítavanie niektorých súborov z disku z bezpečnostných dôvodov, preto nie vždy je možné použiť grafiku priamo z disku. V takýchto prípadoch je možné nainštalovať si na svoj počítač jednoduchý web server (alebo použiť server už nainštalovaný), nakopírovať súbory s grafikou do stromu web servra a nastaviť v hre podobne ako v predchádzajúcom prípade vzhľad "Z disku" a prefix napr. http://localhost/insomnia/ (záleží od toho kam v rámci lokálneho web servra boli súbory s grafikou uložené). Jednoduchý web server (zdarma pre osobné použitie) pre počítače s operačnými systémami Windows/MacOS X/Linux/FreeBSD je možné nájsť na adrese http://aprelium.com/abyssws/download.php.
Pri nastvení grafiky z disku, je možné si vzhľad hry upraviť podľa vlastného vkusu. Je možné povymieňať obrázky, zmeniť farby, písmo etc, len treba mať aspoň minimálne znalosti web-ových technológií.

Zoznam používaných skratiek

  • KD
    - kingdom - kráľovstvo, ktoré hráš
  • Ally
    - aliancia - voľné združenie niekoľkých kráľovstiev za rôznym účelom (výhra, lepšie umiestnenie, väčšie škody súperom ...) väčšinou konajú koordinovane a majú v názve KD spoločnú skratku
  • Ostrovná ally
    - ostrovná aliancia - niečo podobne ako v predchádzajúcom prípade, len členovia sú na jednom ostrove
  • OL
    - Overland - prapredchodca tejto hry, vytvorený Ivanom Kovacom (IKO)
  • AL
    - Afterland - predchodca tejto hry, vytvorený Pesom
  • Upkeep
    - náklady na udržiavanie (budov, armády, etc.)
  • Plusy (Income)
    - prírastky v jednotlivých komoditách (zlato, materiál, potraviny, mana, etc.)
  • Vyrezať mágov
    - pomocou špionážnej akcie "Vražda v chráme" znížiť stav mágov (ideálne na nulu)
  • Vyrezať army
    - pomocou špionážnej akcie "Prepadnutie posádok" znížiť stav armády
  • Akrovanie
    - vojnové ťaženie typu invázia - získavanie akrov
  • US
    - útočná sila - parameter armády vyjadrujúci jej silu pri útoku na iné kráľovstvo
  • OS
    - obranná sila - parameter armády vyjadrujúci schopnosť armády ubrániť sa nepriateľskému útoku
  • BS
    - búracia sila - parameter armády vyjadrujúci schopnosť armády ničiť budovy nepriateľa pri útoku
  • VS
    - vraždiaca sila - parameter armády vyjadrujúci schopnosť ničiť protivníkove jednotky
  • HP
    - hitpointy alias životnosť - u budov určuje koľko búracej sily protivníkovej armády dokážu absorbovať kým padnú, u armádnych jednotiek určuje koľko vraždiacej sily protivníkovej armády dokáže jednotka absorbovať kým zomrie
  • LF
    - landfarm - kráľovstvo, ktoré tu nemá čo hľadať pretože kazí hru ... viac info na www.vision.sk/overland/
  • multák
    - hráč podvodník, ktorý spravuje viacero kráľovstiev ... najväčšia hrozba hry, hneď po zničení zemegule
  • skript
    - program, ktorý sa stará o kráľovstvo počas neprítomnosti hráča ... (pravidlá také niečo zakazujú)
  • Tesco (pokladnička)
    - kráľovstvo kde sa dá dobre a veľa kradnúť
  • rezač
    - špecializované kráľovstvo s veľa zvedmi
  • búchač (kladivo)
    - kráľovstvo s veľkou búracou silou
  • kúzlič
    - špecializované kráľovstvo zamerané na mágiu
  • AF
    - aliančné fórum - fórum slúžiace hráčom aliancií spolu komunikovať
  • BL
    - blacklist - zoznam nepriateľov
  • FL
    - friendlist - zoznam spriatelených kráľovstiev
  • Top
    - kráľovstvá zoradené v rebríčku podľa slávy
  • Vlajočka
    - oznam o útoku na kráľovstvo
  • Obálka
    - oznam o špionáži a kúzlach proti kráľovstvu
  • Stretko
    - stretnutie hráčov poväčšinou v nejakom pohostinskom zariadení za účelom konzumácie prevažne alkoholických nápojov v ľubovoľnom množstve
  • Koncoepochové stretko
    - to isté len v posledný deň epochy - zvyčajne býva vyššia účasť
  • Megastretko
    - niečo podobné, len vo väčších rozmeroch - uskutočňuje sa 1-2x do roka cez víkend na nejakej chate
  • Šipke
    - stretko s obvyklým obsahom + hádzanie šípok - poväčšinou v Mamute
  • LOL
    - smejem sa hlasno
  • ROFL
    - smejem sa najhlasnejšie až spadnem z koňa a rozbijem si hlavu o nočný stolík
  • RTFM
    - read the funkin' manual - čítaj príručku
  • Lama, Looser, nOOb, newbie
    - slabý hráč - mierne hanlivo

Trochu matematiky na záver

  • produkcia artefaktov

    zaklad - zakladna produkcia urcujuca pravdepodobnost najdenia jedneho artefaktu v jednej stavbe za den
    pokrytie_uzemia_budovou - percentualne vyjadrenie aku cast uzemia zaberaju vsetky stavby daneho typu z celkovej rozlohy kralovstva

    pravdepodobnost_na_jednu_stavbu =
    zaklad +
    2 ^ (-((pokrytie_uzemia_budovou/4 - 2) ^ 2)) * 2 *
    (4 + zaklad) +
    pokrytie_uzemia_budovou/(15 - zaklad);

    Artefakty sa podla tejto pravdepodobnosti na základe náhodných čísel "nachadzaju" v každej budove zvlášť.

  • uspesnost domacej magie

    zaklad - zakladna pravdepodobnost uspechu kuzla (vlastnost kuzla uvedena v manualy re kazde kuzlo zvlast)

    uspesnost = 100000 -
    (100 - zaklad) *
    (100 - vyskum_magie) *
    (10 - (dvojspirit ? 7 : 0));

    • nasledne sa generuje nahodne cislo v intervale <0, 100000) ak je mensie ako uspesnost, kuzlo sa podarilo zoslat.
    • ak je vacsie ako uspesnost ale mensie ako uspesnost + (100000 - uspesnost)/5 zahynie mag
    • inak sa kuzlo nepodari
  • uspesnost utocnych kuzel


    uspesnost = (100000 -
    (100 - zaklad) *
    (100 - vyskum_magie) *
    (10 - (dvojspirit ? 7 : 0))) *
    (100 - sila_prstena_atlantov)/100 *
    (100 - sila_magickeho_stitu)/100 *
    (100 + (MIN(rozloha_utocnika, rozloha_ciela)+rozloha_ciela)/2)/(100 + MAX(rozloha_utocnika, rozloha_ciela))*
    (100 + rasova_uspesnost_magie_utocnika)/(100 + rasova_obrana_proti_magii_obrancu) 8
    index/100

  • uspesnost bojovych kuzel


    uspesnost = (100000 -
    (100 - zaklad) *
    (100 - vyskum_magie) *
    (10 - (dvojspirit ? 7 : 0))) *
    (100 + (MIN(rozloha_utocnika, rozloha_ciela) + rozloha_ciela)/2)/(100 + MAX(rozloha_utocnika, rozloha_ciela))*
    (100 + rasova_uspesnost_magie_utocnika)/(100 + rasova_obrana_proti_magii_obrancu);

  • uspesnost spionaze

    zaklad - zakladna uspesnost vlastna tej-ktorej spionaznej akcii

    uspesnost = zaklad *
    (100 + vyskum_spionaze_utocnika) / (100 + vyskum_spionaze_ciela) *
    40/(40 + pocet_veziv_v_cieli + pocet_skladov_v_cieli/2) *
    1.8 * (0.1 + 0.9 * pocet_vyslanych_zvedov / (pocet_vyslanych_zvedov + pocet_zvedov_pritomnych_v_cieli) *
    (100 + (MIN(rozloha_utocnika, rozloha_ciela) + rozloha_ciela)/2)/(100 + MAX(rozloha_utocnika, rozloha_ciela)) *
    (100 + rasova_uspesnost_spionaze_utocnika)/(100 + rasova_obrana_proti_spionazi_obrancu) *
    (sudny_dvor_v_cieli ? 2/3 : 1) *
    (100 - sila_strazneho_oka)/100;

    uspesnost = MIN(uspesnost, rand(90, 95));
    uspesnost = (uspesnost * index) / 100;

Processing time: 0.000293